my shopping, outfit, sales

Być jak Jane …..

imgp5866j

Inspiracją do powyższego postu jest postać Jane Austin. Ostatnio natknełam się w internecie na kilka ciekawych stron poświeconych jej osobie:

Tak naprawdę niewiele wiemy o jej życiu. Jedynym zródłem są jej listy (tylko częściowo ocalone), pamiętnik Toma Lefroy’a i zapiski odnalezione w Australii na początku lat 30 ubiegłego wieku. Do dnia dzisiejszego potomni zadają sobie pytanie ile wątków autobiograficznych zawartych jest w jej powieściach przy okazji robiąc porównania.  Nie ulega wątpliwości, że była niezwykle inteligentną, pewną siebie kobietą.  Jej krótkie spotkanie z Tomem Lefroyem odbiło się głośnym echem nie tylko wsród współczesnych jej ludzi ale także w pózniejszych latach.  Czy było to tylko niewinne, krótkie spotkanie – kto to wie. Sam Lefroy zapytany przez swojego bratank o to czy mieli romans – odpowiedział, że było to tylko młodzieńcze zauroczenie.  Miłosnikom jej literatuty polecam poszukać informacji o niej samej i o epoce w której żyła, naprawdę warto.

Ostatnio w naszych sklepach pojawiło się sporo sukienek z podwyższona talią. Mnie osobiście spodobał sie sliczny model z ZARY – fioletową sukienka we wzór pasley. Niestety krój był zupełnie nieprzemyślany i strasznie pogrubiający, a szkoda. Znalazłam za to inną, w Benettonie na sierpniowych wyprzedażach. Ma o wiele lepiej rozwiązany krój. Wykonana jest z jedwabiu w kolorze fuksji.  Do tego załozyłam granatowe rajstopy i brązowe sznurowane kozaki duńskiej firmy ADAX. Buty kupiłam w sklepie internetowym na 70 procentowej wyprzedaży.

sukienka Benetton

Do tego załozyłam granatowe rajstopy i brązowe sznurowane kozaki duńskiej firmy Adax. Buty kupiłam w sklepie internetowym na 70 procentowej wyprzedaży.

Buty ADAX

imgp58601

imgp5864j

Mam na sobie:

  • sukienka Benetton (50% wyprzedaż)
  • granatowe rajstopy Calzedonia
  • buty Adax (sklep internetowy)
  • torba H&M (allegro)

Zwykły wpis

25 thoughts on “Być jak Jane …..

  1. JULITA pisze:

    Podoba mi się.Powiedz mi,czy Twoje buty są sznurowane w ten sposób że do połowy są normalne dziurki,a wyżej sznurówki zakładane sa w takie metalowe jakby haczyki??Mam nadzieje ze wyjasniłam dobrze;-)

  2. Sukienka piękna – zarówno krój, jak i kolor to to, co królewny lubią najbardziej 🙂
    A co do Jane A. – czyż to, że prawie 200 lat po śmierci jest ciągle kochana i popularna nie świadczy tylko o jej geniuszu? Pozdrawiam 🙂

  3. violcio11 pisze:

    Moje komentarze zaczynaja byc nudne, ale podoba mi sie Twoj styl i to co pokazujesz. Zagladam na Twoj blog codziennie,ale nie zawsze komentuje bo nie chce sie powtarzac. Sukienka jest swietna. Slicznie wygladasz na pierwszym zdjeciu, jakbys myslami przeniosla sie do epoki Jane:-). Zastanawiam sie jak Ty przechowujesz te wszystkie ubrania? Ile masz juz szaf do wylacznie swojej dyspozycji? ;-)) Pozdrawiam serdecznie.

  4. Myślę, że say_say miała na myśli, że zrobiłaś błąd ortograficzny w słowie pogrubiający (pisząc o sukience z ZARY).

    A buty są świetne, mam czarne sznurowane do kolan, ale na wysokim obcasie, więc niezbyt uniwersalne. Sukienka ma ładny kolor, ale krój tylko dla wybranych. Czyli dla Ciebie też ;), ale na pewno nie dla mnie.

  5. magia2008 pisze:

    Ania: dzięki. Robienie zdjęć jest czasochłonne, szcazególnie w plenerze, ale polecam każdemu choćby to miało być robienie zdjęć tylko dla siebie. Zupełnie inaczej zaczyna sie patrzeć na zestawy, łączyć dodatki itp.
    Sprężyna: O dzięki, Podoba mi się jeszcze połączenie z szarością.
    say_say: czy ja wiem… To ja bym musiała biegać całą zimę w pantofelkach, bo każde kozaki na płaskim obcasie bedą na mnie tak wygladać ;). Generalnie lepiej mi w butach na obcasach, od razu mi się noga inczej układa. No ale takie na płaskim też są potrzebne. Co do sukienki, podobno były jeszcze granatowe 🙂
    Yenka: dzieki

  6. Yenka pisze:

    Jeśli interesuje Cię J.A to polecam w wolnej chwili http://www.forum.northandsouth.info. Mnóstwo ciekawych i wiarygodnych informacji bo dziewczyny mają hopla na punkcie Jane i nie tylko.
    Jeśli chodzi o film, który wspomniałaś to podobno mija sie z prawda i bardziej oparty na autentycznych faktach jest „Miss Austen Regrets”. W ramach rozrywki polecam za to „Lost in Austen” – taka brytyjska „Małgosia contra Małgosia”.
    A miało być o ciuchach….. Pozdrawiam

  7. Ania pisze:

    Piękny zestaw. Podoba mi się wszystko od A do Z. Bardzo ładnie Ci w tym kolorze i świetnie dobrałaś apaszkę. Miło oglądać Twojego bloga 🙂 Fajnie, że znajdujesz czas na jego prowadzenie. Sama chętnie założyłabym sobie bloga, ale na razie to mało realne przy dwóch małych synkach 🙂 Serdecznie pozdrawiam.

Skomentuj

