outfit

Cavaleiros

Chyba mogę powiedzieć , że się już zadomowiłam w Macae.  W mieście  jest jak na razie jedno centrum handlowe – PLAZA z raczej  mizernie zaopatrzonym Walmartem.  Każdą wolną chwilę ostatnio poświęcam na umeblowanie domu.  W Brazylii nie uświadczy się czajnika elektrycznego, płyty indukcyjnej czy elektrycznej.  W końcu po tygodniu dotarł do mnie sprzęt. Moja nowa Frania jest bezkonkurencyjna- po kilku praniach już wiem, że nie powinnam używać innej opcji niż pranie super delikatne…Po każdej innej ubrania wychodzą tak zmaltretowane jakby były na torturach Puszczam oczko.  Napisałam Frania, gdyż ichniejsze pralki przypominają swoją konstrukcją właśnie nasze słynne Franie.  Generalnie Brazylijki piorą tylko w zimnej wodzie. To co  mi się udało znaleźć to pralka z maksymalnie 60 stopniami. Dobre i to. Jakość ich ubrań i butów jest raczej mizerna. Wygląda na to, że nie przywiązują do n iej szczególnej  uwagi, acz ceny ich wcale nie są małe.  Pozytywnie zaskoczona jestem ichniejszą lodówką- ma tyle przydatnych funkcji – chłodzenie puszek, butelek czy kieliszków albo kostkarkę do lodu  Uśmiech.

Inną rzeczą, która mnie zaskoczyła to to, że nie kupi się tutaj zwykłych zeszytów w kratkę!!!!. Nawet na matematyce piszą w zeszytach w linię.

Poniżej zdjęcia z Calaleiros – dzielnicy Macae gdzie znajduje się jedna z najładniejszych plaż w Brazylii. Ma 1500 metrów długość, jest trochę szersza od tej przy której ja mieszkam i nazywana jest Copacabaną Macae.  Niestety dostać się tam to po prostu makabra. Prowadzi tam jedna droga dojazdowa  w dodatku bardzo wąska.

 

DSCF1003

DSCF1002

DSCF0993

IMGP6517aq

Zwykły wpis

5 thoughts on “Cavaleiros

  1. Pani La Mome pisze:

    W Polsce tak zimno, że aż miło popatrzeć na tę plażę i się rozmarzyć:)
    Ciekawe doświadczenie pomieszkać sobie w Brazylii:)

Skomentuj

