outfit

Cabo Frio

IMGP7038

Tym razem udaliśmy się do oddalonego o 70 km od Macae , Cabo Frio. Jest to miasto położone na wydmach, które kiedyś podobno były bardzo malownicze. Najbardziej znaną ulicą w mieście jest ulica Gamboa zwana ulicą bikini. Nazwa pochodzi od licznych butików sprzedających stroje na plaże.  Natomiast nazwa miejscowości wywodzi się od niskiej temperatury wody morskiej. Dzieje się tak dlatego, że podwodny prąd morski płynący z bieguna południowego wyłania się niedaleko wybrzeża Cabo Frio.  Najbardziej znaną plażą tego miasta jest plaża FORTE  gdzie w 1620 roku zbudowana została forteca São Mateus.

 

IMGP6970a

Tym razem sesja w stroju kąpielowym.  Oto mój pierwszy nabytek w Brazylii. Pisałam wam o tym, że na przekór wszystkim będę nosiła kostiumy jednoczęściowe.  Do tego mam kapelusz Reserved przywieziony  z Polski.

IMGP6997

Trzeba przyznać, że jest to moim zdaniem najładniejsza plaża jaką widziałam w Brazylii.  Cały czas wieje dość silny boczny wiatr tak, że w ogóle nie odczuwa się panujące temperatury. Trzeba bardzo uważać aby nie przedawkować z opalaniem.  Najbardziej podoba mi się tutaj ten śliczny, biały piasek – prawie jak na Malediwach Puszczam oczko
Jest on tak drobny, że niesamowicie lepi się do wszystkiego, a silny wiatr sprawia, że momentami działa jak peeling. 

Co do plaż w Brazylii -  nie ma tu czegoś takiego jak plaża przy hotelu. Przynajmniej ja się z czymś takim nie spotkałam. Wszystkie plaża są otwarte dla ogółu.  Niestety nie idzie za tym rozwój odpowiedniej infrastruktury: natrysków, przebieralni czy przede wszystkim cywilizowanych toalet. Stoją owszem ale jakieś pojedyncze plastikowe toalety, które absolutnie  nie zaspokajają potrzeb  tłumu zgromadzonego na plaży.  Cóż, uwaga ta dotyczy również tak sławnych plaż jak Ipemana czy Copacabana.

IMGP6764

IMGP6803

Zwykły wpis

4 thoughts on “Cabo Frio

  1. Begie pisze:

    Witaj,

    swego czasu często odwiedziałam Twojego bloga, potem Ty zrobiłaś sobie małą przerwę w pisaniu, teraz wchodze a Ty nadajesz z Brazylii! Niesamowita historia! Możesz jakoś opisac jak doszło do takich zmian?
    Miejsca piękne, to nie potrzebuje komentarza 🙂
    A ciekawa jestem jak będziesz teraz robic modowe zakupy?;) W Polsce chyba często kupowałaś coś nowego a jak piszesz ubrania są w Brazylii bardzo drogie.

  2. zyczliwa pisze:

    No jestes w tej Brazylii, piszesz o niej, i nie wiesz, ze plaza sie nazywa Ipamnema, a nie Ipemana? Juz drugi raz, wiec chyba nie wiesz 😉

  3. Sprężyna pisze:

    Jaki ta woda ma cudny kolor! Piękne zdjęcia, piękne krajobrazy, aż ciepło i słonecznie mi się zrobiło 🙂 Ale zazdroszczę Ci tej pięknej pogody 🙂

Skomentuj

