outfit

Botafogo

IMGP7288a

Kiedy robiłam te zdjęcia była piękna pogoda. Wczoraj mieliśmy jednak sztorm i wygląda na to, że pomału lato się tutaj kończy.  Niedawno spędziłam kilka dni w Rio de Janeiro. Miałam okazję na spokojnie pochodzić po sklepach.  Z jednej strony w sklepach na dobre rozpoczęły się wyprzedaże, z drugiej pojawiają się pierwsze zimowe kolekcje. Jak zwykle Zara wprowadza jej jako pierwsza. Powiem wam, że byłam trochę zszokowana widząc na wieszakach futra, gdy na zewnątrz jest blisko 40 stopni.  Jak się dowiedziałam w zimie jest tu około 15-20 stopni.  Ludzie noszą normalnie kozaki, swetry, płaszcze etc. 

Samo miasto  wydaje mi się bezpieczniejsze niż malowane w czarnych wizjach różnych osób.  Oczywiście trzeba zachować pewne zasady. Metro jako środek transportu jest dobrze rozwinięte, tanie i bezpieczne.  Na zwiedzanie lepiej jest wybrać od poniedziałku do piątku niż weekendy, gdyż w dni wolne od pracy duża część mieszkańców Rio de Janeiro wyjeżdżapoza miasto, a centrum jest praktycznie puste.  Byłam w kilku dzielnicach: Ipanema, Copacabana, Botafogo, Flamengo czy Centrum. Podczas zwiedzania normalnie nosiłam torebkę lub plecak.  Obecnie cała Brazylia żyje przygotowaniami do karnawału.  Przyjeżdżają tysiące turystów, a mieszkańcy miasta wprost przeciwnie uciekają stąd. Karnawał to faktycznie czas kiedy tu się robi niebezpiecznie. Jest dużo stłuczek,  drożej, a z faweli wychodzą gangi. Tak więc w tym okresie należy mieć zwiększoną czujność.  Po przybyciu do Brazylii powinniście być przygotowani na wyjątkowo odczuwalne skutki wzmożonej aktywności słońca jaka ma miejsce ostatnio – zakłócenia pracy telefonów komórkowych czy bankomatów.

Na zdjęciach mam  jedną z moich najbardziej ukochanych sukienek. Kupiłam ją na lotnisku w Rio de Janeiro. Cieszę się, że moda pokazan w kolekcjach na wiosnę-lato 2011 jest taka żywa i że jednym z przebojów będą paski.

Mam na sobie:

  • sukienka (dress) Banana Republic
  • okulary (glasses) Proenza Schouler
  • buty (shoes) Zara
  • bransoletki (braceletes) H&M

IMGP7290

IMGP7293v

Rzut okiem na Botafogo:

IMGP7124

IMGP7128

IMGP7127

IMGP7145

Zwykły wpis

One thought on “Botafogo

Skomentuj

