outfit

O domingo

IMGP8223

Jeśli zima ma tutaj wyglądać tak jak dzisiejszego dnia to ja chcę zawsze taką zimę Uśmiech. Po prostu cudowna pogoda. Wybraliśmy się na cudowny spacer plażą w kierunku Rio das Ostras. Sesja fotograficzna nie do końca się udała. Dosłownie 10 sekund po zrobieniu tego zdjęcia u góry nadeszła 151 fala 5 razy silniejsza od pozostałych i po prostu mnie zmyła. Tylko proszę się nie śmiać. Tak więc skoro byłam już mokra to nie pozostało nic innego jak dokończyć sesję w morzu Puszczam oczko.

Sukienka marki BIK BOK kupiłam na Placu Nowym w Krakowie w maju. Służy mi jako sukienka plażowa. Ostatnio mam więcej czasu i z synkiem, który ma przerwę wakacyjną chodzimy codziennie na plażę. On sobie buduje zamki z piasku a ja nadrabiam zaległości w portugalskim. Słońce nie jest takie ostre jak w lecie.

Na końcu zamieszczam video pokazujące przygotowanie do Bożego Ciała w Brazylii na przykładzie Joinville. Dekoracje na trasie procesji wykonane są z kwiatów i kamyków oraz farby. Nie wiem jak w innych miastach ale tutaj w Macae sama uroczystość była o wiele prostsza niż w Polsce – szło się wyznaczoną trasą i był jeden ołtarz. Mniej powagi a więcej radości pokazywanej na zewnątrz – okrzyki, fajerwerki etc. Po czym ksiądz ksiądz zniknął za zamkniętymi drzwiami w drugim kościele pozostawiając  wiernych na zewnątrz.  W każdym bądź razie myśmy mieli głęboki niedosyt duchowy.  Jeśli kogoś ciekawi problem różnic kulturowych – to polecam zwrócić uwagę na motyw muzyczny w filmiku. Jest to właśnie pieśń z ich procesji. Generalnie taki rodzaj śpiewu spotyka się w ich kościołach.

IMGP8256

IMGP8259

IMGP8252

Mam na sobie:

  • sukienka (dress) BIK-BOK (plac Nowy)
  • okulary (glasses) Reserved
  • buty (shoes) Ryłko

IMGP8249b

Zwykły wpis

Skomentuj

